2008. augusztus 31., vasárnap

The Sims 1


The Sims a sims sorozat első része, 2000. február 4-én jelent meg és 2 év elteltével máris a minden idők legtöbb példányszámban eladott PC-s játékává lett.
Ezen a listán a sorozat második része, The Sims 2 a második helyet foglalja el.

A számítógépes játékok teljesen új irányt vettek, ahogy a Sims utat nyitott a szimulációs játékoknak. Addig nem sok teret engedtek az efféle szórakozásnak, mert hasztalannak és érdektelennek tartották.
De hát, mint tudjuk több millió ember nem tévedhet.:)

Utat tört a célorientált és végigvezetett, irányított játékok közé és forradalmasította a játékipart, hiszen ennek a játéknak a lényege, hogy az előre, mások által kitalált célok teljesítése helyett, szabad játékra és döntés hozatalra bíztassa az embereket és ehhez egy interaktív környezetet biztosít.
Ezt a játékot mindenki máshogy játssza, nincsenek szabályok és egy kis segítséggel akadályok sem.:) A képzeleted minden lehetőségét megvalósíthatod benne.
Fantáziátlan, egyedül nem boldoguló és kreatívtalan embereknek nem ajánlott.;)

Ez a játék adta meg a sorozat többi részének is az alapját, a fő ideológia itt kialakult és később már csak csiszolgattak rajta.
A grafika természetesen azóta sokat változott és mostanra az egyik, ha nem a legszebb grafikájú játékká nőtte ki magát.
The Sims játék alapja és a kiegészítői is csak angol nyelven jelentek meg.

Hét kiegészítőt adtak ki hozzá, így az alap játék és a kiegészítők különböző kombinációival ezt a játékot később kiadták The Sims Deluxe Edition, The Sims Double Deluxe, The Sims Mega Deluxe, The Sims Triple Deluxe, The Sims Classic Vol 1., The Sims Classic Vol 2. és The Sims Complete Collection, ami az összes kiegészítőt és alap játékot is tartalmazza.

A kiegészítők minden esetben tartalmaznak új tárgyakat, új karaktereket és a legtöbb esetben természetfeletti lényeket. Én sosem értettem, hogy egy élet szimulációs játékban miért van szükség nem életszerű, valótlan dolgokra, de ezt a szokást sajnos a Sims 2-be is továbbvitték.
Az első kiegészítő a Livin' Large volt, amit 2000. augusztus 31-én adtak ki. Angliában, Írországban és Finnországban Livin' It Up néven dobták piacra.
Ebben 125 új tárgyat, új karaktereket, plusz 3 új szomszédságot, új építkezési stílusokat, 8 bájitalt és 5 új karriert jelentettek meg, mint a hacker, munkaerülő, paranormális, zenész és újságíró karrier. Itt jelentek meg a csótányok is, amit a Sims 2 alapjátékába is átvittek.
Ennek a kiegészítőnek a természetfeletti teremtményei a halál, a dzsinn, a robot, az UFO és a zombi.

A második kiegészítő a House Party, ami 2001. április 2-án került a boltokba, a Sims 1 legsikeresebb kiegészítője lett. A nevéből már sejteni lehet, hogy partizás áll ennek a kiegészítőnek a központjában.
Több, mint 100 új tárgyat, mint például a DJ pult, rodeo szimulátor, táncparkett és a tábortűz, 3 új stílust, mint a hawai, a rave és a cowboy stílus és 5 új táncot tartalmaz.
Új karakterként megjelenik a DJ, amivé simünk is válhat, a bérelhető szakács, a pantomimes, természetfeletti lényként pedig a tábortűz szelleme.

A harmadik kiegészítő a Hot Date, amit 2001. november 12-én adtak ki. Ennek a címe is árulkodó, a randizás a fő témája.
Új helyszínekkel bővült a játék, itt jelent meg a belváros és a park is, ahova randevúkat lehet szervezni. Itt jelent meg a közzösségi terület fogalma, ahol másokkal össze lehet futni.
Új cselekvésekkel és tárgyakkal is bővült természetesen a játék, mint a pletykálkodás, kényeztetés, ölelkezés és a piknik kosár, szauna vagy a romantikus hinta.
A hihetetlenül idegesítő Táskás néni, vagyis Mrs. Crumplebottom itt jelent meg először, aki prűd viselkedésével igyekszik tönkretenni a romatikus estéket.

A negyedik kiegészítő a Vacation volt, amit 2002. március 28-án adtak ki. Angliában, Írországban és Finnországban és ha jól emlészem nálunk is On Holiday néven dobták piacra.
Ez a kiegészítő nem meglepő módon a nyaralásról szól. Új helyszínek jelentek meg, a trópusi tengerpart, a mély erdő és a hófedte síparadicsom.
125 új tárgy jelent meg benne, mint a hóember, sátor, csúszda, horgász stég és a vidámparki játékok.
Új karakterként megjelenik a túraszervező, az íjász és a cápa, természetfeletti lényként pedig a jeti.

Az ötödik kiegészítő az Unleashed, ami 2002. november 7-én jelent meg.
Ezzel a kiegészítővel jelentek meg az állatok a Sims játékban, a cica, kutya, papagáj, halak és a gyík.
Tartalmaz 5 új karriert, mint a divattervező, szakács, pedagógus, állatgondozó és cirkuszi idomár, 125 új tárgyat, minden állattartással kapcsolatos újdonság, mint a kutyaház, kaparófa etetőtál.
Új karakterként megjelenik a kutyakiképző, új cselekvésként pedig a kertészkedés és az állatkiállítás.

A hatodik kiegészítő a Superstar, ami 2003. május 13-án jelent meg.
Itt jelent meg minden, ami Hollywood, ami sztrásággal és hírnévvel kapcsolatos.
Ebben 3 új karrier jelent meg, így a simek lehetnek rock sztárok, világhírű színészek, vagy szupermodellek, megismerhetik a hírnév előnyeit és hátrányait.
Új helyszínként megjelenik a stúdióváros és a gyógyfürdők, új cselekvésként a forgatás és a díjátadás, új karakterként a masszőr, a lakáj, a rendező, a koreográfus, a paparazzi és az őrült rajongó, új tárgyakként masszázsfotel, szobor, festmények, ejtőernyő szimulátor, műholdvevő antenna, iszapfürdő, oxigénbár, gőzfürdő.
Megjelentek a hírességek karakterei is, mint például Andy Warhol, Marilyn Monroe, Cameron Diaz, Avril Lavigne.

A hetedik, az utolsó kiegészítő a Makin' Magic volt, ami 2003. október 29-én került a polcokra.
Ez a kiegészítő a varázslással, a mágiával és minden természetfelettivel foglalkozik.
Új szomszédságot tartalmaz, a varázs várost, új karakterek, mint a mutatványos, kígyóbűvölő és a szellemidéző, 175 új tárgyat tartalmaz, mint a tündérláda,
mágikus kristályok, nyikorgó lépcsősorok, kicsavarodott fák, mozgó festmények.
Természetfeletti lények terén pedig szellemekkel és múmiákkal bővült a játék.


The Sims bemutató reklámja:


2002. december 17-én kiadták egy kevésbé ismert verzióját a játéknak, The Sims Online néven. Ez egy online multiplayer verziója volt a Sims játéknak, de nem igazán hozott nagy sikert.
2007-ben az EA átnevezte ezt EA-Land-nek, de egy rövid próbálkozás után belátták, hogy ez nem fog sikerhez vezetni, így bejelentették, hogy 2008. augusztus 1-vel a játék online verziójával minden tevékenységét megszünteti.


The Sims Online bemutató reklámja:


Jól érzitek, hogy a lelkesedés csak a játéktípus leírása közben volt bennem, a többi összeszedett információk közlése, mert a Sims 1-el nem sok tapasztalatom van, csak a játékmód ragadott meg benne.

Egyszer régen 2000-ben - ami leírva nem tűnik régnek, de megélve régen volt - kaptam meg a Sims 1-et. Rögtön megtetszett, bár véletlenül megöltem egy simet, elégett. Meg sok hasonló bénaságot csináltam, mert nem tudtam vele még túl jól játszani, de azért élveztem.:)
Akkor még nem voltam függő, így nem tudtam milyen kiegészítők mikor jelennek meg, nem úgy mint most, hogy alig várom a megjelenési napokat (amúgy végre 26-án megjelent a Nagyvárosi élet!:), juhéjj, mindenki játsszon!), így csak egy-két kiegészítőről szereztem tudomást.
Az alapjátékom volt meg és a House Party, amit nagyon szerettem. Emlékszem azokra a rikító, felfújható, műanyag kinézetű fotelekre, kanapékra és a táncketrecre, amiket feltettem a képek közé is. Meg volt még az Unleashed, de valamiért nem tudtam feltelepíteni, ezenkívül szerettem volna a Hot Date-et is.
Amit nagyon sajnáltam utólag, hogy nem volt meg, az a Superstar. Az On Holidaynek is nagyon örültem volna, de azóta a Bon Voyage kárpótolt.;)

Az alap családok és karakterek már mind megvoltak The Sims-ben, aminek tudom, hogy nem a hivatalos elnevezése a Sims 1, de mivel azóta van 2 és lesz 3, valahogy meg kell különböztetni.:)
Tehát a Sims 1-ben is ott volt már az én nagy kedvencem Don Lothario, vele játszottam főként, mint ahogy a Sims 2-ben is vele kezdtem a játékot. Érdekes, hogy csak sokkal később tudtam meg, hogy a két karakter ugyanaz és hogy nem véletlen a sok egyezés, hanem ugyanazok a kezdő családok a Sims 2-ben.

Majd 2005 elején a munkahelyemen beszélgettem egy sráccal, aki mesélte, hogy ő is szereti a játékokat, a Simset is és hogy milyen jó ez az új DVD-s verió. Csodálkoztam, mert tudtam, hogy nekem nem DVD-n van.
Mondta, hogy megírja nekem. El is hozta és teljesen meglepődtem, hogy ez már valami teljesen más volt, új volt és nagyon szép. Ez volt The Sims 2.
A többi meg már történelem.:)

2008. augusztus 30., szombat

Will Wright


The Sims játékkal foglalkozó oldalak szerintem méltánytalanul kevés szót említenek meg a mi hősünkről, Will Wright-ról. Ő hozta létre a sim világot, úgyhogy nagy köszönettel tartozunk Neki, nélküle sehol sem lennénk!:)


William Wright 1960. január 20-án született Atlanta, Georgia-ban. Az egyik helyi Montessori iskolába járt, ahol Maria Montessori pedagógiai módszerével tanították, ami a gyerekek szabad tevékenységének tudományos megfigyelésén alapul.
Szerette, hogy itt a kreativitáson, a problémamegoldó készségen és a motiváltságon van a hangsúly. Elmondása szerint SimCity bizonyos elemeit ebben az iskolában szerzett élményei ihlették, mivel itt tanulta meg a felfedezés örömét.

Gyerekként hajó, autó és repülőgép modellezés kötötte le, ezenkívül az Avalon Hill társasjátékait szerette nagyon. 10 évesen megépítette a USS Enterprise, a Star Trek képzeletbeli csillaghajó fedélzetének makettjét. Később úgy vélte, hogy ezek a korai tapasztalatok formálták játéktervezői képességét.
Apjával sokat beszélgetett más bolygókon lévő élet lehetőségéről, a NASA-ról és a csillagokról. Ekkor még űrhajós szeretett volna lenni.:)
Az űrben gyarmatokat szeretett volna létrehozni, hogy enyhítsen a túlnépesedésen és apja támogatta ezeket az ambícióit. Elmondása szerint bohém és boldog gyermekkora volt.

9 éves volt, amikor édesapja leukémiában meghalt. Ekkor édesanyja szülővárosába, Baton Rouge, Louisiana-ba költöztek, ahol a helyi püspöki gimnáziumba, az Episcopal High School-ba iratták.
Az iskolában töltött idő alatt úgy döntött, hogy ateista lesz. Ami szerintem vicces, hogy erre pont egy püspöki iskolában döbben rá.:)
Ennek az iskolának a módszereit sokkal rosszabbnak találta a Montessori módszerekhez képest, ezért a hagyományos iskoláztatás rossz benyomást tett rá. Későbbi interjúiban is megemlítette, hogy végérvényesen kiábrándult az oktatási rendszerből.

Miután 16 évesen leérettségizett, beiratkozott a Louisiana-i Állami Egyetemre, de 2 év elvégzése után átiratkozott a Louisiana-i Műszaki Egyetemre. Építészmérnökként kezdte a tanulmányait, majd gépészmérnöki szak következett, de végül a számítógépek és a robotok világa kötötte le.
Azokból a tantárgyakból kitűnő volt, amelyek lekötötték a figyelmét, mint az építészet, közgazdságtan, gépészet és hadtörténelem.
Korábbi álma az űrgyarmatosításról megmaradt és csatlakozott mellé a robottechnika iránti szeretet.

További két év után a Louisiana Tech University-nél az 1980 őszén átment a Manhattan-i The New School-ba.
Egy Greenwich Village-i lakásban élt a Balducci fölött, szabadidejében pótalkatrészek után kutatva a helyi elektronikai üzletekben.
Egy The New School-ban eltöltött év után visszatért Baton Rouge-ba, 5 év egyetemi tanulás után diploma nélkül. Egyik nyári szünet alkalmával itt találkozott későbbi feleségével, Joell Jones-al, akitől született közös kislányuk, Cassidy.
Ezidőben annyi idejét vitték el a játékok, hogy úgy gondolta, hogy akár készíthetne ő is egyet.

Az első játéka 1984-ben készült el, ami egy helikopterakció játék volt, a Raid on Bungeling Bay, amit az akkori számítógépre, a Commodore 64-re tervezett. Szórakoztatóbbnak találta viszont szerkeszteni a játékot, mint ténylegesen játszani vele és az építés is inkább kedvére való volt a rombolásnál.
Így jött létre a SimCity alapötlete.
Tanulmányait is felhasználta, a játék strukturalista dinamikáit részben két építészeti és város elméleti szakember munkája, Christopher Alexander és Jay Forrester ihlette meg.

A legnagyobb gond az volt, hogy nem talált kiadót. A befektetők és a kiadók nem találták elég meggyőzőnek a játékot, úgy gondolták, hogy ezzel nem lehet pénzt keresni, hiszen még küldetést sem tartalmaz a játék, nem lehet benne nyerni.
De Will szerint a játék lényege maga a játék és nem a győzelem.
Évekig nem talált kiadót, akik akkor elküldték, mostmár bánhatják.:)

1986-ban találkozott Jeff Braun-nal, egy befektetővel, aki azon gondolkodott, hogy belép a számítógépes játékiparba és fantáziát látott az ötletben. Ezt a találkozást hívja Will a világ legfontosabb pizza partijának.:)
Következő évben Orinda, California-ban közösen megalapították a Maxis-t. Így 1989-ben piacra dobhatták a SimCity játékot, ami a Times egy cikke után, amelyben a játékipart forradalmasító játékának nevezték, óriási sikert aratott.
Az egész világ megismerte Will nevét, akit még a NASA, a védelmi minisztérium, CIA is megkeresett, hogy rendszer szimulációkat írjon nekik. Ő azonban úgy döntött, jobban élvezi a játékfejlesztést.


A SimCity sikerét követve 1990-ben megtervezte a SimEarth-t, 1991-ben pedig a SimAnt-et, de mindkettő játék alulmúlta a SimCity sikerét.
Ennek ellenére továbbpróbálkoztak ezen a vonalon, 1992-ben kiadták a SimLife-ot, 1993-ban pedig a SimRefinery és a SimFarm került a polcokra. Egyik sem aratott nagy sikert.
Mivel ekkorra már szinte felélték minden tartalékukat, kockáztatniuk kellett és kiadták a SimCity továbbfejlesztett változatát a SimCity 2000-t. Ez ismét nagy siker lett, azonnal az eladási lista élére került.

De a Maxis nem tanulva hibájából, folytatta a sim dömpinget, így 1994-ben piacra került a SimHealth és a SimTower, 1995-ben a SimIsle és a SimTown, 1996-ban a SimCopter, a SimPark, a SimGolf és a SimTunes, 1997-ben a Streets of SimCity, 1998-ban a SimSafari, 1999-ben pedig a SimMars került kiadásra.
A Maxis ezenfelül még egy rossz döntést hozott és a tőzsdére kivitt Maxis veszteségesen zárt. Ekkor már igazán szükség volt befektetőre, így az Electronic Arts felvásárolta a Maxis-t.

Innentől indult el a sikergyár, hiszen az EA nem veszíthet..
1999-ben kiadták a SimCity 3000-et, ami ismét hatalmas sikert aratott.
Sok sikertelen projectet megszakítottak, viszont megengedték, hogy Will megvalósítsa a 90-es évek elejétől dédelgetett tervét és létrehozzák a virtuális babaházat.
Bizony ez lett a The Sims!:)

Sok kutatást végezték a játék elkészítése előtt és alatt, ami nem feltétlenül a programozással kapcsolatos, hanem építészettel, pszichológiával, emberi viselkedéssel, szokásokkal és kapcsolati rendszerekkel.
A siker ezek után nem maradhatott el és bizony nem is maradt.:)

Azóta továbbfejlesztették a játékot és megjelentették a SimCity és a The Sims sorozat továbbfejlesztett új részeit.
The Sims 2 éppen már kifutóban van és már várjuk a The Sims 3-at.
Will új játéka, a Spore pedig pár nap múlva, szeptember 5-én jelenik meg.:)



Szabadidejében a szovjet űrprogram maradványait gyűjti, ilyen relikviái például egy űrrepülő 100 fontos tolóajtaja, a Soyuz egyik ülése, vezérlőtáblák a Mir-ről, a Soyuz 23 vezérkonzolja és egyéb emlékek.

Will 2001-ben megkapta az Életmű díjat a Game Developers Choice Awards-on, 2002-ben ő volt az ötödik, akit bevezettek a Academy of Interactive Arts & Sciences-be (AIAS), 2007-ben pedig megkapta a BAFTA tagságdíjat a The British Academy of Film and Television Arts-tól, ahol első ízben adták ezt a díjat játéktervezőnek.

Ez durva fordítása volt annak a 20 cikknek, ha nem többnek, amiket olvastam és ezeket fordítottam egybe.
Nem a legszebb szóhasználattal írtam, de szerintem érthető.:)

És még egy kis érdekesség Will-ről, amit már több helyen leírtak magyarul is, de
nekem is tetszik, úgyhogy én is leírom.:)

Talán sokan látták az 1981-es, kultikus road moviet, az Ágyúgolyó futamot, mely egy valós eseménynek, az Amerikát keresztben átszelő Cannonball Run nevű illegális autóversenynek állított emléket.
Ennek az utódja volt a U.S. Express, mely 1980-ban indult útjára Brooklyn-ból Santa Monica-ba és melynek ugyanaz volt a szabálya, mint elődjének, elsőként jutni a célba, bármi áron.
A verseny főszervezője, Rick Doherty maga is indult volna a futamon, ám nem sokkal indulás előtt társa kiszállt a versenyből, így új embert kellett keresnie. Épp ott téblábolt egy másik fickó, akit szintén otthagyott a partnere, az akkor húsz éves Will Wright. Így Will és Rick összeültek egy feltuningolt Mazda RX-7-be, és nekivágtak az őrült száguldásnak.
Bár igyekeztek elkerülni a zsarukat, Indianapolis közelében mégis lekapcsolták őket 170 km/h-s sebességgel. Sikerült kimagyarázni magukat, mondván egy autós magazinnak készítenek tesztet.:)

A legjobb az egészben, hogy 33 óra és 39 perc alatt teljesítették a távot, és ezzel megnyerték az első U.S. Express-t! Ez a rekord ráadásul három évig élt, csak a széria utolsó versenyén döntötték meg.
Innen látszik, hogy Will nem az az otthonülős, számítógép előtt görnyedő stréber volt már fiatalon sem és ki tudna leginkább jó életszimulációs játékot készíteni, mint aki tudja hogyan kell élni!:)

És egy videó, amin éppen Will mutatja be az autót 1980-ban. Miből lesz a cserebogár?:)


2008. augusztus 28., csütörtök

The Sims

The Sims játék egyértelműen a kedvencem az összes játék közül.
Előfordul, hogy egy-két hétig, vagy hónapig más játékkal játszok, de ahogy azt befejeztem, vagy ráuntam, mindig a simshez térek vissza.
Ez az a játék, ami számomra megunhatatlan. Mint ahogy a játék kitalálója, az általam nagyra tartott zseni, Will Wright mondta, ezt magáért a játszás öröméért játszuk.:)
Itt nincs nyertes, nincs vesztes, itt csak mi vagyunk a saját kis világunkban, a saját kis álmainkkal a saját szórakoztatásunkra.
Will mondta azt is, hogy ez a magányos emberek játéka. Ezzel abszolút egyet értek.
A magányt nem úgy kell érteni, hogy akinek nincsenek barátai vagy társasági élete, hanem aki lélekben magányos.
Nálam társaságibb ember talán nincs is.:)) Egész tini koromat végigbuliztam, ezer embert megismertem és szerencsére pár értékes baráti kapcsolatot is találtam, párkapcsolatban pedig sosem volt hiány.
De én mindigis egy magányos ember voltam, akinek szeretnek valamiért a társaságában lenni, ami nekem jól esik, de őszintén szólva nagyon szívesen vagyok egyedül is. Azzal érzem magam jól, akivel ha akarom kiélhetem az összes csacsogós vágyam, lehet nagyokat szórakozni, nagyokat nevetni, vagy akár sírni, de aki mellett úgy is lehetek egyedül, hogy ott van.
A magány a lélek szükséglete.
Hát így vagyunk mi simsesek kicsit mindannyian magányosak.:)
Úgyhogy azzal nem értek egyet, hogy az játszik simset, aki nem tud élni és a gép előtt éli az életet.
Nem. Az életemet élem, a kíváncsiságomat pedig kiélem.:)
Itt megtehetek mindent amire sosem lehetne amúgy esélyem, a kíváncsiság hajt és az érdeklődés, mert engem szinte minden érdekel. De ha meggebedek sem tudok mindent megélni abban az egy életben, amit kaptam. Így viszont pár óra alatt egészen más életeket élhetek le és ez engem nagyon szórakoztat.

Nagyon szeretem a simjeimet.
Ha szélsőségesen akarunk fogalmazni, akkor az ember Istent játszik, mint ahogy ezt a játékot sokan definiálják. Ezt én nem érzem így, de ha így fogalmazunk, akkor én egy nagyon kedves, adakozó és szerető isten vagyok.:D
Direkt írtam ezt az istent kisbetűvel, hiszen rólam van szó.:)
Nálam mindenki szép és okos és boldog. Gyönyörű házuk van, a legtöbb egyetemet végzett, családos ember. Sokat nyaralnak, elérik az életcéljukat, mint ahogy karrierjük csúcsát is, boldogan élnek és sosem halnak meg.:)
De persze kiélem az extremitásokat és az érdekességeket is, mint egyedülálló anya négy kisgyerekkel, terhes tini, bordélyházat működtető sim, szeretőket tartó férj és feleség, leszbikus pár, árva gyerek, örökbefogadó család, erdőben élő hajléktalan, milliárdos kizsákmányoló és hasonlók.
Én eleve nagy empatikus készséggel születtem, de azt gondolom, hogyha valaki nem úgy születik, a játék hatására megváltozhat, mert ez a játék abszolút segít a szocializációban. Ettől a játéktól tényleg nem kell félteni a szülőknek a gyerekeiket.:)
Mindegyik simnek és családnak idővel külön története lesz, egyre közelebb kerülnek az emberhez, mert olyan emberi tulajdonságokkal és viselkedéssel rendelkeznek.
Látod őket megszületni, megtanulni járni, beszélni, látod őket szeretni, haragudni, nevetni, sírni, látod a kudarcaikat és a sikereiket és egy idő után azon kapod magad, hogy jót akarsz nekik.:)
Így a játék során törekedsz, hogy minél több vágya és minél kevesebb félelme teljesüljön és hogy beteljesítsd az ő kis életcélját, amitől nagyon boldog lesz és ettől te is.:)
Úgyhogy érdekes ez a játék, csupa lélek, kedvesség, érdekesség és szórakozás.
Mindez persze The Sims 2 játékra vonatkozik, hiszen The Sims 1-el olyan sok élményem nincs, The Sims 3 pedig ugye még meg sem jelent. Na de majd 2009. február 20-án!:)

2008. augusztus 27., szerda

Commodore 64


Az első élményem a számítógépes játékok terén természetesen a jó öreg Commodore 64-el történt.:)

Az a gép egy legenda. Az otromba billentyűzetével, a számlálós magnójával, a színes csíkos betöltéssel, a kazettás játékaival és a joystickkel, vagyis az örömbottal.:D

Múlt évben töltötte be a negyed évszázadot, úgyhogy csak pár évvel fiatalabb nálam. Pontosan párral, vagyis kettővel.:)
Nagyon szerettem ezt a gépet, nyüstöltem is sokat. Akkor látszott már, hogy én lány létemre igazán szeretni fogom a gépeket és a számítógépes játékokat. Persze ez is, mint minden akkoriban később érkezett csak az országunkba, így hiába vagyunk szinte egyidősek, már általános iskolás voltam, mire a Commodore 64 igazán elterjedt itthon.










Emlékszem, hogy ha nem lent rohangáltam, vagy tanultam, akkor rögtön odacuppantam a gép elé és játszottam.
Egy lány az osztályból nagyon a barátnőm akart lenni és mondta, hogy egyik délután átjön játszani. 10 évesen nyilván a játszás neki egészen mást jelentett, gondolom Barbie és pónik, de én nagy lelkesen mutattam neki a szörnyű grafikájú és még annál is iszonyatosabb zenéjű számítógépes játékokat.
Hát nem is jött többet!:D


A kedvenceim a magasugrós, akadálypályás és műugrós játékok mellett a Zorro és a Delta volt. Az utóbbi kettő nevére csak mostanában jöttem rá, ugyanis újrajátszottam őket!:D
Te is megteheted, ezeken az oldalakon letölthetőek a Commodore 64-es játékok,
amik egy emulátor segítségével máris játszhatóak bármilyen gépen.:)
Ezek a Best old games és C64 oldalak. Ha segítség kell valamelyik játék végigjátszásához, akkor ez az oldal kell neked: C64 Walkthrough Site .

Bizony nekem a Zorro végigjátszásához szükségem volt segítségre.:) Gyerekkoromban nem tudtam a végéig jutni, ezekben a katakombákban elakadtam és sosem értem a játék végére, így mindig csak néztem, hogy elviszik előlem a barna pötty fejű hercegnőt, akit ki kell szabadítanom, de tehetetlen voltam.

Nem úgy, mint most!:)
Ennek a térképnek a segítségével végig értem a játékon és a végén sikeresen kiszabadítottam a nőt, aki még előtte jól kiütött a vártoronyból, ami a játék része, mert nem vittem neki rózsát a kiszabadításhoz. Hát nem egy hálás nőszemély, az biztos.;)
De én akkor is nagyon örültem neki és végre befejeztem a 18 éve elkezdett játékot!:)


És ez a játékom eredménye, amire nagyon büszke vagyok!:D

Végezetül egy pöpec kis videó, a C64-hez illő reklám a maga valóságában. Óóóó, igen!:)


2008. augusztus 26., kedd

Az élet napos oldala

Ezen az oldalon nem foglalkozom a világ gondjaival, sem a magaméval, de még a szórakozásnak is csak egy apró részével, a számítógépes játékokkal.

Sokféle játékot szeretek, szeretem az autós, gyorsulós és a lövöldözős, küldetés teljesítő játékokat is, de persze lányként ebben nem vagyok olyan ügyes.:)
Így főként a szimulációs játékok kötnek le.

Ez az oldal pont ezekről a játékokról fog szólni. Elsősorban a nagy kedvencemről: The Sims játékról.