Sok gyerek sim vágya, hogy magániskolába kerüljön vagy éppen szüleié. Magániskolába gyerekkorban és tini korban kerülhetnek a simek.
Fontos, hogy a gyerek jó tanuló legyen, legalább 4-es, de a legjobb persze, ha csillagos 5-ös az iskolai átlaga. Második fontos szempont, hogy a családtagok jó viszonyban legyenek egymással és ne legyen negatívban az életcél mutatójuk sem. Ha ezek nem teljesülnek, akkor az igazgató amint megérkezik, el is megy, azzal a szöveggel, hogy az igazgató úgy gondolja, hogy ez a család nem alkalmas arra, hogy magániskolába járassák a gyereküket.
Ha adottak ezek a feltételek és eldöntötted, hogy magániskolába küldeted a simedet, akkor első lépésben egyik szülőjének meg kell hívnia az igazgatót. Ezt a telefonra kattintva teheted meg a „Meghívni az igazgatót” menüponttal.

Ezután ki kell takarítanod a házat, vagy szobalányt hívni, ha minden simed dolgozik. A Nagyvárosi élet kiegészítővel ezt a lakáj megteszi helyettünk.

Minden helységben rendet kell tenni és kitakarítani, hiszen az igazgatót körbe kell vezetni.

Nem szabad megfeledkezni a kertről sem, hiszen az külön helységnek számít.
Itt érdemes kigyomlálni a kertet, hiszen ez is növeli a környezet szükségletet.

Mindenre kell figyelni, ami a környezet mutatót befolyásolja, ilyen a rend, a tisztaság, a kigyomlált kert és a működőképes tárgyak. Ezenkívül persze a magas környezet ponttal rendelkező bútorok és dísztárgyak is igencsak növelik a simek környezet mutatóját. Ha valami elromlik, még legyen gyorsan idő megszerelni mielőtt az igazgató megérkezik.

Ezek után érdemes elmenteni a játékot.
Az igazgató délután 5 órakor érkezik, így ha 17 óra előtt telefonáltál, akkor még aznap eljön, ha 17 óra után, akkor másnap.

Ha megérkezik az igazgató, ki kell menni üdvözölni, majd több menüpontból lehet választani, hogy miképpen szórakoztassuk.
Először érdemes a „Szövegel” menüponttal kezdeni. Itt először az iskoláról lehet szövegelni az igazgatónak, ha pozitív a visszajelzés, akkor utána már lehet a munkáról, ezután pedig a pénzről is.
Több szempontból fontos, hogy az egész család otthon legyen. Egyik indok, hogyha valaki nem szimpatikus az igazgatónak, akkor annak nem fog tetszeni a szövegelése. Ilyenkor érdemes egy másik családtagnak folytatni a szövegelést, valamelyikük biztos pozitív hatást tesz az igazgatóra.

Ezután körbe kell vezetni az igazgatót a házban. Ez az igazgatóra kattintva a „Szórakoztatás -> Ház megmutatása” menüponttal elérhető.
Ezután be kell menni egy szobába, az igazgató követ minket, ezért fontos, hogy úgy menjünk be a szobába, hogy az igazgató is odaférjen. Ezután rá kell kattintani az igazgatóra és arra a menüpontra, hogy a „Szoba megmutatása”.
Ezért volt fontos a takarítás, a szerelés és a szép tárgyak és dísztárgyak. Ezek után reméljük, hogy az igazgatónak tetszeni fog a házunk.

Majd tovább kell menni a következő szobába, azt szintén megmutatni, mindezt 5 helységgel. Fontos, hogy a kert is külön szobának számít, tehát azt is mutassuk meg az igazgatónak.
Miközben az egyik szülő körbemutatja a házat, a másik nekiáll vacsorát készíteni. Minél magasabb főzés ponttal járó ételt készítenek az igazgatónak, annál több pontot ad érte. Ilyen ételek például a homár, vagy a pulyka és persze a saját halból készített csillámlós halételek is.
Itt a sim töltött aranyhalat készít, ennél különlegesebbet nem is lehetne főzni.

Természetesen az Évszakok kiegészítővel megoldható az is, hogy már egy régebben elkészített friss ételt tálal fel a sim a hűtőből.
Miután felszolgálta az ételt, a másik szülővel rá lehet kattintani az igazgatóra a „Szórakoztatás -> Vacsorához hívás” menüpontra. Ekkor az igazgató leül az egyik tányér elé és enni kezd.

Szintén növeli az étel pontot, ha az egész család leül vele vacsorázni. Ez a másik oka, amiért olyan napot érdemes választani, amikor a család összes tagja otthon van 17 órától.

Vacsora után feltehetőleg már elértél minimum 90 pontot, ami a magániskolába jutáshoz kell.
Ha mégsem, akkor lehetőséged van még plusz 10 pontot szerezni azzal, ha italt szolgálsz fel a bárpultnál, ha pezsgőfürdőzni hívod, vagy ha kávéval kínálod vacsora után.
Ezután az igazgató odamegy az egyik szülőhöz, kezet fog vele és gratulál, hogy a simed bejutott a magániskolába.

Ha valamiért mégsem sikerülne, akkor mentés nélkül lépj ki a játékból. Ha mentettél az igazgató érkezése előtt, akkor visszalépve megismételheted az egészet addig, amíg egyszer be nem jut a simed a magániskolába.

Ezek után gyorsabban tanul a simed és nagyobb esélye van az egyetemi felvételre.
Sok szerencsét!:)