2008. december 3., szerda

The Sims 2 Megnyitottunk - Vár az üzlet!


A Sims 2 harmadik kiegészítője a Megnyitottunk - Vár az Üzlet!, vagyis az Open for Business, ami 2006. március 3-án került a polcokra, immáron magyarul is és innentől kezdve minden kiegészítő rögtön multi-nyelvűként került az üzletekbe.

A Vár az üzlet kiegészítő önmagában egy újdonságot hordoz, ugyanis az üzletnyitás lehetőségét adták meg a simek számára. De újdonság még egy új város, a bevásárlónegyed létrehozása, a vásárlói lojalitás, az ellenőr, a pedál-medálok megjelenése, üzletvezető kinevezése, üzlet értékelése, üzleti fogások, különböző formájú és mérető tetők, tetőablakok, zárható ajtók, a Szervó létrehozása, új zenei stílus és a kedvencem, a lift használata.

Több, mint 125 tárgyat tartalmaz, mint például a pakolható polcok, pénztárgépek, áru készítő munkapadok, napernyők, munkaruhák, kozmetikai és fodrász szék, limonádés stand, nyitvatartási tábla, reklám táblák és figurák, fosztomata, munkagépeken készített használható tárgyak, pl játékok, mint rigójancsi, tűzoltóautó, körhinta, papírsárkány, virágcsokrok, különböző funkciójú robotok.
Egy új város is megjelent, Tengerszemfalva néven. Itt már kész üzleteket találunk, ahova betérhetünk vásárolni, vagy átvesszük a vezetésüket. De a kiegészítő segítségével nem csak ebben a városnegyedben, hanem bármelyikben nyithatunk üzletet vagy közösségi terület vásárlásával, vagy otthoni üzlet nyitásával.
Ez az egyetlen kiegészítő, ami küldetés teljesítő jellegű, így megjelent a cél is, mint újdonság, ami nem más, mint üzletünk felvirágoztatása.
3 új bútor kollekciót is tartalmaz a kiegészítő.
Egy új zenei stílussal a New Wave-el bővült a játék, ami a vásárolható különböző zenéket játszó hangfalak között is megjelenik. A hangfalak között pedig a Shopping, vagyis a bevásárló zene kategória is megjelent.
Interakciókkal bővült igencsak a játék, köztük a közösségi terület vásárlása, üzlet megnyitása, alkalmazottak felvétele, kinevezése, fizetés emelése vagy éppen csökkentése és kirúgása, az üzletvezető kinevezése, vásárlók meggyőzése, manipulálása, termékek beárazása, számítógépes játékok LAN-partiban játszása, liftezés, limonádé készítés, sárkányeregetés, üzletvezetés, pénztárgép kezelés, árufeltöltés, virágkötés.
Új karakterként megjelent az ellenőr, aki mint az életben szúráspróbaszerűen eljön az üzletbe vásárlóként, majd értékeli az üzletet.
Nem valós karakterek pedig a simek által készíthető robotok, közülük is a legkülönlegesebb a Szervó. Még ez az egyik legszimpatikusabb természetellenes karakter, hiszen nem sim, hanem gép, így akár a való életben is elképzelhető, mint mondjuk háztartási gépek.:)



Pedál-medálok:
A Vár az üzlet kiegészítő nagy újdonsága a pedál-medálok megjelenése, ami a simek paneljén a jártasságok mellett jelenik meg.
Ezeket különböző cselekvések gyakori ismétlésével lehet megszerezni. Például a eladói pedál-medált sok eladás után kapja meg a sim, a játékkészítőit, sok játék készítéssel stb.
Van bronz, ezüst és arany pedál-medál. Értelemszerűen először a bronzot, majd további gyakorlással az ezüstöt és még további gyakorlással az aranyat kapja meg a sim.
Minél jobb pedál-medállal rendelkezik, annál több dologra képes azon a területen. Pl. alapvetőleg a sim a robotépítő munkapadon játékrobotot tud készíteni, bronz robotikai pedál-medállal már tud HydRobit (locsol) és PuccRobit (szemetet szed) is készíteni, ezüst robotikai pedál-medállal ŐrRobival (házörző) és NyamRobival (ételt vásárol) bővül a kínálat, arany robotikai pedál-medállal a simek pedig már Szervót készíthetnek, akit a család tagjává tehetnek. A Szervó így irányítható lesz, képes romantikus cselekedetekre is, nőkét és férfiként is aktiválható, simekkel és egymással is összejöhetnek, emellett magától takarít, kertészkedik, főz.. Róla is találtok képet a fenti képsorozatban.
Létezik: kozmetikusi, virágkötői, pénztárosi, robotikai, árufeltöltő, eladói, játékkészítői pedál-medál.
Későbbi kiegészítőkkel ez bővül, az Évszakok megjelenésével kertész és horgász, a Szabadidő kiegészítőtől pedig fazekas és varró pedál-medállal.

Üzlet beindítása:
Üzletet telefon vagy számítógép segítségével nyithatunk, vagy az Ingatlaniroda - Közösségi telek vásárlása vagy az Üzlet - Otthoni üzlet nyitása opciókra kattintva.
Ha nem a saját otthonunkban nyitjuk az üzletet, akkor előbb közösségi területet kell venni, majd berendezni az üzlet típusától függően, majd telefon vagy számítógép által alkalmazottat vagy alkalmazottakat kell felvenni, kinevezni őket az adott feladatra, venni kell egy nyitvatartási táblát, amire kattintva máris kinyithatjuk az üzletünket.
Ha otthoni üzletet nyitunk, akkor vagy a telken egy másik kis ház felépítésével nyithatunk boltot a saját kertünkben, vagy a ház egy részlegét rendezzük be üzletnek. Fontos, hogy még az üzlet megnyitása előtt rendezzük be, mert miután megnyitottunk, utána minden vásárlást amit a telken intézünk az üzlet kiadásaként fogja jegyezni és a végén veszteséges lesz az üzletünk.
Tehát berendezzük, megnyitjuk az üzletet a telefonra vagy a számítógépe kattintva, ezután vehetünk fel alkalmazottat, vagy a saját családtagjainkat nevezhetjük ki különböző munkakörökre, ezzel is spórolva a kiadáson, majd a nyitvatartási táblára kattintva megnyitjuk az üzletünket.
Otthoni üzletnél érdemes alkalmazni az új interakciót, az ajtók zárását. Kattintsuk azoknak a helyiségeknek az ajtajára, amelyeket el akarunk zárni a vendégek vagy az alkalmazottak elől és zárjuk be őket. Így mindenki tudni fogja a helyét.

Üzlettípusok:
Az üzlettípusok számának, amit nyithatunk csak a képzeletünk szabhat határt. Így nyitható pl:
Virágüzlet, pékség, cukrászda, étterem, elektronikai bolt, fodrászat, kozmetika, játékbolt, ruházati bolt, bútorbolt, könyvtár, gyorsétterem, uszoda, galéria, fürdőszobaszalon, konyhastúdió, szórakoztatóközpont.
Ha más kiegészítők is meg vannak, akkor pl:
Internetkávézó, edzőterem, játékterem, szórakozóhely, masszázsszalon, kisállatkereskedés, autószalon, gyümölcsös, zöldséges, halas, korcsolyapálya, élményfürdő, kézművesbolt, sportközpont.

Bevétel szerzése:
Ahol konkrét terméket árulunk, ott minimum szükséges egy eladó, egy árufeltöltő és egy pénztáros pénztárgéppel együtt. Majd a termékre kattintva megadjuk az árát, a vásárlókat az eladó győzi meg, a kifogyott terméket az árufeltöltő pótolja és a vásárlók pedig a pénztárosnál fizetnek, majd távoznak.
Ha szolgáltatást árulunk, akkor minimum egy fekete jegykiadóra (Fosztomata) lesz szükségünk és egy eladóra, aki meggyőzi a nézelődőt, hogy érdemes jegyet vennie. Itt ugyanis a bent lévő szórakozásra vesznek jegyet, vagyis a bent eltöltött időt fizetik ki.
Be lehet állítani egyszeri belépési díjat vagy időarányos díjat.
Pl egy galériában, ahol a simek értékes képeket nézhetnek meg érdemesebb egyszeri díjat megszabni, hiszen azt kifizetik, hogy beléphessenek, de bent nem töltenek el sok időt, csak megnézik a képeket, majd mennek.
De ha egy szórakoztatócentert hozunk létre, akkor viszont érdemes időarányos árat beállítani, vagyis a bent eltöltött időért fizetnek. Ilyenkor sok ingyen használhatót szórakoztató tárgyat kell bent letenni, biztosítani mosdót és evési lehetőséget, hogy minél több időt töltsenek bent vendégeink.
Ha viszont fizetős szolgáltatásokat nyújtunk bent és nincs sok ingyenes szórakozási lehetőség, akkor vagy ne is tegyünk ki Fosztomatát, vagy egy egyszeri díjat kérjünk a belépésért, ami nem túl magas, hiszen bent a többi szolgáltatásért is fizetniük kell, pl masszázs, fodrászat.

Alkalmazottak felvétele és behívása:
Akárcsak az életben fontos a jó alkalmazott felvétele, nekem az életben ez nem igazán sikerült, borzalmas baráti alkalmazottat választottam és még jól meg is fizettem, így utólag kárpótoltam magam a játékkal.:)
Alkalmazottat a telefon vagy számítógép segítségével választhatunk, az Üzlet - Alkalmazottak felvétele opcióra kattintva. Véletlenszerűen 5 alkalmazható sim adatlapja nyílik fel, amelyen szerepel a simek tulajdonságai, minthogy milyen jártassággal és pedál-medálokkal rendelkeznek.
Minél jobb tulajdonságokkal rendelkezik a sim, annál jobban fog dolgozni, de annál magasabb fizetésre tart igényt.
Alkalmazottat személyesen is felvehetünk a másik simre kattintva az Állásajánlat opcióval. A másik akkor fogadja el így az állásajánlatot, ha elég jóban vagytok.
Hát az életben én erre faragtam rá.:) De a simek világában szerencsére minden alkalmazott tisztességes.:)
Ha felvettük az alkalmazottakat, akkor két módon hívhatjuk be őket. A egyik mód, telefonon keresztül az Üzlet - Összes alkalmazott behívása, a másik ha kinyitjuk az üzletet, a nyitvatartási táblára kattintva.
Az alkalmazottaknak 6 órát kell pihenniük otthon, hogy újra behívhatóak legyenek.
Hazaküldeni egyenként is lehet rájuk kattintva, vagy mindet az üzlet bezárásával, vagyis szintén a nyitvatartási táblára kattintva.

Alkalmazottak kinevezése, fizetése, elégedettségük és elbocsájtásuk:
Minden alkalmazottat ki kell nevezni egy bizonyos munkára, különben nem csinál semmit. Az üzlet típusától függően az alkalmazottat ki lehet nevezni pl árufeltöltőnek, takarítónak, eladónak, pénztárosnak, stylistnak, pincérnek, masszőrnek, csaposnak, recepciósnak, DJ-nek, ruha-, játék-, robot-, edénykészítőnek, virágkötőnek.
Ezután a simre kattintva Egyenruha kiválasztása opcióval munkaruhát is választhatunk alkalmazottunknak.
Kinevezni vagy az alkalmazottra kattintva a Kinevezés opció kiválasztásával vagy a munkaeszközökre kattintva lehet.
Fizetésüket a jártasságaik és pedál-medáljaik szerint kell meghatározni, minél képzettebb egy alkalmazott, annál jobban kell megfizetni.
A jobban megfizetett alkalmazottak kevésbé fáradnak el és ritkábban tartanak szünetet is.
Az alkalmazottak feje felett lévő gömb jelzi a fáradtságukat, hangulatukat. A gömbnél a zöld a megfelelő szín, akkor teljesen jól van az alkalmazott, a sárga a fáradó alkalmazottat jelzi, a piros pedig a teljes kimerültséget. Ha a gömb már piros színű, akkor az alkalmazottat érdemes hazaküldeni a simre kattintva a Hazaküldés opcióval, vagy rákattintva pihenőidőt adni neki a Tartson szünetet opcióval, hogy kielégíthesse szükségleteit. Ha ugyanis ezt nem tesszük meg és nem túl jó a fizetésük sem és még sokáig így dolgoztatjuk akkor egyszerűen felmond és faképnél hagy minket. Ezért érdemes egy kis részt elkülöníteni az alkalmazottaknak, ahol ehetnek, WC-re mehetnek és szórakozhatnak egy kicsit a pihenőidejük alatt.
Ha eleget pihent, akkor magától visszaáll dolgozni, de néha noszogatni kell őket, ilyenkor a az alkalmazottra kattintva vissza kell küldeni dolgozni. De ezt piros színű gömbnél még ne tegyük.
Ha mi nem vagyunk elégedettek az alkalmazottunkkal, akkor mi is szankcionálhatjuk rossz munkáját, az adott simre kattintva a Bér módosítása, amivel csökkenthetjük (elégedettség esetén növelhetjük) fizetését, Elbocsátás opcióval, amivel békében válhatunk meg rosszul teljesítő alkalmazottunktól, vagy ha nagyon rossz munkát végez, akkor a "Ki vagy rúgva!" durvább elbocsátást is választhatjuk.

Üzletvezető kinevezése:
Sok teória terjeng, hogy kit lehet kinevezni üzletvezetőnek, de még sehol nem olvastam a hivatalos tájékoztatón kívül a helyes leírást. Így most megosztom veletek.
A megoldás egyszerűbb, mint bárki gondolná. Azt az alkalmazottat nevezhetjük ki üzletvezetővé, aki 5 pontot érő pedál-medállal rendelkezik. A lényeg: az arany pedál-medál 3 pontot, az ezüst 2 pontot, a bronz pedig 1 pontot ér. Ennyi.
Bármilyen pedál-medállal rendelzehet az alkalmazott, csak az értékük minimum tegyen ki 5 pontot. Pl.: Ha két arany pedál-medállal rendelkezik, az már 6 pont, így kinevezhető. Ha Egy arannyal és egy ezüsttel, ami 5 pont, akkor is kinevezhető. De 5 db bronz pedál-medállal is. A lényeg, hogy minimum 5 pontot érő medáljai legyenek.
Ekkor rákattintunk az alkalmazott simre és az Előléptetés üzletvezetővé opciót kiválasztva nevezzük ki.
Innentől kezdve, amíg az üzletben tartózkodunk és az üzlet nyitva van, az üzletvezető is irányíthatóvá válik, de magától is utasítja és figyeli a többi alkalmazottat.
Másik előnye, hogy ezután nem muszáj mindennap az üzletbe bemenni, hogy bevételre tegyünk szert, elég egy telefon és az Üzlet ellenőrzése opcióval irányíthatjuk otthonról is üzletünket, ugyanis ilyenkor az üzletvezető helyettesít minket. Kinyit és bezár az adott időpontban és az előző napi bevételt termeli ki.
Kinevezést a simre kattintva vonhatunk vissza a Kinevezés visszavonása opcióval.

Üzleti panel:
Az üzlet megnyitásakor a jobb felső sarokban megjelenik egy új kerek panel, ez az Üzleti panel. Ez tartalmaz minden fontos információt az üzletről.
A legelső pontja egy csillag jel, ami a Vásárlói lojalitás panel. A csillagra kattintva jelennek meg azoknak a simeknek az arca, akik vásároltak az üzletben és azoknak értékelése. 5 pozitív vagy negatív értékelést adhatnak a vásárlók, de egyszerre csak egyet. Ha felvidítjuk a termék ajánlása előtt és hamar elkezdünk foglalkozni velük, akkor szinte garantált egy pozitív értékelés a részükről. Ilyenkor egy csillag tűnik fel a fejük felett egy ideig csilingelő hangot adva. Ezeket hívjuk Vásárlói lojalitás csillagnak, aminek fontos szerepe van (lásd lejjebb az Üzleti információk összefoglalása panel és az Üzlet besorolása részeket).
Ha rosszkedvűek és nem vidítjuk fel őket, hanem rögtön vásárlásra akarjuk tukmálni őket, vagy olyan hosszan kell várniuk a kasszánál, hogy megunják és csomagjukat a földhöz vágva távoznak, akkor viszont a negatív értékelés garantált.
Az Üzleti panelen a csillag alatt egy figura jelzi az Alkalmazottak panelt. Az ember figurára kattintva az alkalmazottaink tulajdonságait láthatjuk, ezen belül az I vagyis Információs gomb alatt az alkalmazott nevét, fizetését (korrektül megfizetett, alulfizetett, túlfizetett stb.) és munkakörét. Az információs gomb mellett találhatjuk a 3 csíkkal jelző jártasságokat, amivel alkalmazottaink rendelkeznek. E mellett pedig pedál-medáljaikat láthatjuk.
Az ember figura alatt egy simoleon jel található, amire kattintva a Pénzforgalom panel jelenik meg. Ez mutatja az üzlet hasznát, bevételét, kiadását és az eddigi összes profitot. A zöld szín a hasznot, a piros a veszteséget mutatja. Így ha üzletünk veszteséges, akkor érdemes átgondolni, hogy kell-e annyi alkalmazott amennyi van, nem túl magas-e a fizetésük, illetve, hogy nem kellene-e a termékek vagy szolgáltatások árát emelni. Ezenfelül, ha családtagot veszünk fel idegenek helyett, akkor megspórolhatjuk az alkalmazottak bérét.
A simoleon jel alatt egy pénztárgép jelzi az Üzleti információk összefoglalása panelt. Ezen a panelen láthatjuk üzletünk besorolását, az aktuális értékét és a vásárlói lojalitás csillagok számát, legalul pedig, hogy mennyi lojalitás csillagra van szükségünk ahhoz, hogy üzletünk magasabb besorolásba kerüljön. Erről további információ a következő bekezdésben, az Üzlet besorolásában található.
Az Üzleti panel legutolsó jele egy árcédula, amire kattintva eljutunk az Árubeszerzés panelhez. Itt két eszközhöz férhetünk hozzá, a felső az árazóeszköz, amivel bármilyen tárgyat eladhatóvá tehetünk, majd újra rákattintva újra csak használati eszközzé válik, ha mégsem akarjuk eladni. Itt határozhatjuk a termék árát is, a panelen az Eladási árszínvonal beállításával a nagyon olcsótól kezdve a nevetségesen drágáig.
Az alatta lévő lakat kinézetű eszköz pedig a Nagyker katalógus. Erre kattintva a belépünk a Vásárlás módba, ahol minden termék színe sárga lesz, vagyis rögtön eladható és nagyker áron, vagyis az eredetinél olcsóbba vehetjük meg. Így nem kell külön beárazni sem, hiszen az Eladási árszínvonalnak megfelelő árral tehetjük ki a tárgyakat az üzletünkbe. Természetesen ezután egyesével átárazhatjuk külön-külön is az árazóeszközzel.
Az Üzleti panel körformájának közepén pedig egy csillagot látunk egy láda mellett, erre kattintva nyithatjuk meg az Üzleti fogások panelt, amit a következő bekezdésben részletezek.
Az Üzleti panelről és azok részeiről a fenti képsorozat végén találhatóak képek.

Üzleti fogások és az üzlet besorolása:
Mikor az üzletünk magasabb szintre kerül az elégedett vásárlók számának növekedésével, vagyis a Vásárlói lojalitás csillagok számának növekedésével, jutalompontokat kapunk, amit az Üzleti fogások panelre kattintva válthatunk be.
A jutalmak mindig az üzlet tulajdonosához kötődnek, nem üzlethez. Egy üzlettel 10 pont szerezhető, összesen 25 jutalom létezik. Tehát egy simnnek, hogy az összes jutalomra szert tegyen, legalább három üzletet kell nyitnia. Ha eladja az üzletet az üzleti fogás pontjaival továbbra is ő rendelkezik, aki pedig megveszi tőle elölről kezdheti az üzleti fogás pontok gyűjtögetését.
Összefoglalva, minél több elégedett vásárlója van üzletünknek, akik maximum 5 vásárlói lojalitás csillagot adhatnak fejenként, annál magasabb szintre jut az üzlet, vagyis az üzletnek annál magasabb besorolása lesz, minél több vásárlói lojalitás csillagot kapunk, amit az Üzlet panelen belül az Üzleti információk összefoglalásában követhetünk nyomon.
Az Üzlet besorolásának 16 fokozata van, így juthatunk el egyre feljebb a Tűrhető tucatárutól kezdve, a Tuti tőzsdecápán át a legfelső, a Mintaszerű Mogul szintig, vagy egyre lejjebb a Középszerű kirakóvásártól kezdve, a Bóvlibolton át a legalsó, a Toprongyos turkáló szintre. Tehát 0-ról indul (Tűrhető tucatáru) és felfele 10 szintet, lefele pedig 5 szintet tehet az üzlet besorolás szerint. Tehát az üzlet besorolása a vásárlói lojalitás csillagok számától függ, minél több csillag, annál magasabb besorolás. Minden egyes besorolási lépcsőfok megtételével egy jutalompont jár. Mivel felfelé 10 besorolási szint létezik, így 10 jutalompont váltható be az Üzleti fogások panelen.
Üzleti fogások panel 5 oszlopot és 5 sort tartalmaz, vagyis 25 üzleti fogás választható. Szabadon választhatjuk ki, hogy melyik oszlopon kezdjük el feloldani a jutalmat, egyszerre több oszlopot, akár az összeset megkezdhetjük.
5 oszlop: Kapcsolatok, Érzék, Készpénz, Nagyker, Motiváció.
A Kapcsolatokon belül üzletünk hírnevét növelhetjük, egyre több sim látogat el üzletünkbe, majd az idegenek is megjelennek a telefonkönyvünkben, akiket eddig nem ismertünk, legvégül pedig új párbeszéd opcióval gazdagodhatunk, bárkire kattintva a Hálózat opcióval az adott sim összes ismerőse a mi ismerősünk is lesz 15 Napi és Hosszútávú kapcsolati ponttal.
Az Érzék oszlopon belül az eladói érzéket növelhetjük, így fel tudjuk mérni a vásárló hangulatát, milyen tárgyat szeretne venni, egyre sikeresebben adhatunk el és végül még manipulálni is tudjuk a vásárlókat, ezzel is ösztönözve őket a sok vásárlásra, így a bevétel növelésére.
A Készpénz jutalom különféle egyszeri pénzbeli díjak elnyerését jelenti, ami szintén a hsznunkat növeli.
A Nagyker oszlopon belül pedig egyre nagyobb kedvezménnyel vásárolhatunk a Nagykerből, így egyre nagyobb lesz ahasznunk a tárgyak eladsa során, ami szintén bevétünket növeli.
Az utolsó oszlop, a Motiváció, amin belül barátokra, befolyásra tehetünk szert, majd jókedvre deríthetjük a vásárlókat, legvégül pedig alkalmazottainkat ösztönözve a saját szükségleteinket adhatjuk át fáradó alkalmazottainknak, hogy minél hosszabban tudjanak szünet nélkül dolgozni. Vigyázat ez halálos is lehet! Ugyanis, ha a saját szükségletünk túl alacsony, akkor a maradékot szétosztva halottan rogyhatunk össze sikeres üzletünk közepén.:)

Üzlet értékelése és a Legjobbak Legjobbja Díj:
Az üzlettulajdonos simek vágyaként sokszor megjelenik hogy megnyerje a Legjobbak Legjobbja Díjat. Ezt a díjat az ellenőr adhatja üzletünknek, annak megtekintése után.
Az ellenőr értékelése azonban nemcsak pozitív lehet, így nagy mértékben befolyásolhatja üzletünk sikerességének kimenetelét.
Első eladásunk után az eszköztárunkba kerül az Első Simoleon bekeretezve. Ezt kell kitenni a falra vagy a pultra, és valamennyi hírnevet kell szerezni (vagy a Figyelemreméltó hírnevet kell kiválasztani az Üzleti fogások panel Kapcsolatok oszlopában), hogy az ellenőr ellátogasson üzletünkbe.
Az ellenőrről képet az NJK tippemben láthattok, miként jegyzetel a füzetében, erről lehet felismerni, így őt kitüntetett figyelemmel kell kezelni. Akárcsak az életben ugyebár.;)
Hamar kell kiszolgálni, jókedvre deríteni, terméket ajánlani és lehetőleg eladni neki, majd biztosítani, hogy üres kassza várja, hogy ne kelljen sokat várnia. Fontos ezenkívül a tisztaság és hogy a polcok fel legyenek töltve. Ezek után pedig reménykedhetünk, hogy megkapjuk a várt díjat, vagy legalább egy jó értékelést az újságban.
Ha teljesen elnyertük a tetszését, akkor megadja a Legjobbak Legjobbja Díjat, amit az eszköztárolónkban találhatunk meg ezek után. Érdemes kitenni a falra vagy egy polcra, mert a közelében a vásárlóknak a díj közelében megnől a vásárlási kedve. Ezenkívül ez kellemes emlékként is megmaradt simünkben.
Ha az ellenőr jó kritikát ír az újságban, akkor az üzlet forgalma 3 napig hihetetlenül megnől, emellett ahogy elmentek a régi vásárlók, rögtön jönnek újak, illetve a vásárlói kedv 15 ponttal magasabbról indul.
Ha rossz kritikát kapunk az ellenőrtől, akkor az üzlet forgalma igencsak lecsökken 3 napig, lassabban érkeznek új vásárlók és a vásárlói kedv 15 ponttal alacsonyabbról kezdődik.

Üzlet eladása:
Az üzletet eladhatjuk telefon vagy számítógép segítségével, amennyiben közösségi terület, illetve beárazhatjuk a tulajdoni lapot és eladhatjuk azt az egyik vásárlónak, így meg lesz az új birtokosa is.
Otthoni üzletnél telefonra vagy számítógépre kattintva válasszuk az Otthoni vállalkozás megszüntetése opciót és adjuk el a nyitvatartási táblát és az egyéb üzleti kellékeket és máris megszabadultuk az üzlettől.:)

The Sims 2 Vár az üzlet bemutató reklámja:

video