2008. augusztus 27., szerda

Commodore 64


Az első élményem a számítógépes játékok terén természetesen a jó öreg Commodore 64-el történt.:)

Az a gép egy legenda. Az otromba billentyűzetével, a számlálós magnójával, a színes csíkos betöltéssel, a kazettás játékaival és a joystickkel, vagyis az örömbottal.:D

Múlt évben töltötte be a negyed évszázadot, úgyhogy csak pár évvel fiatalabb nálam. Pontosan párral, vagyis kettővel.:)
Nagyon szerettem ezt a gépet, nyüstöltem is sokat. Akkor látszott már, hogy én lány létemre igazán szeretni fogom a gépeket és a számítógépes játékokat. Persze ez is, mint minden akkoriban később érkezett csak az országunkba, így hiába vagyunk szinte egyidősek, már általános iskolás voltam, mire a Commodore 64 igazán elterjedt itthon.










Emlékszem, hogy ha nem lent rohangáltam, vagy tanultam, akkor rögtön odacuppantam a gép elé és játszottam.
Egy lány az osztályból nagyon a barátnőm akart lenni és mondta, hogy egyik délután átjön játszani. 10 évesen nyilván a játszás neki egészen mást jelentett, gondolom Barbie és pónik, de én nagy lelkesen mutattam neki a szörnyű grafikájú és még annál is iszonyatosabb zenéjű számítógépes játékokat.
Hát nem is jött többet!:D


A kedvenceim a magasugrós, akadálypályás és műugrós játékok mellett a Zorro és a Delta volt. Az utóbbi kettő nevére csak mostanában jöttem rá, ugyanis újrajátszottam őket!:D
Te is megteheted, ezeken az oldalakon letölthetőek a Commodore 64-es játékok,
amik egy emulátor segítségével máris játszhatóak bármilyen gépen.:)
Ezek a Best old games és C64 oldalak. Ha segítség kell valamelyik játék végigjátszásához, akkor ez az oldal kell neked: C64 Walkthrough Site .

Bizony nekem a Zorro végigjátszásához szükségem volt segítségre.:) Gyerekkoromban nem tudtam a végéig jutni, ezekben a katakombákban elakadtam és sosem értem a játék végére, így mindig csak néztem, hogy elviszik előlem a barna pötty fejű hercegnőt, akit ki kell szabadítanom, de tehetetlen voltam.

Nem úgy, mint most!:)
Ennek a térképnek a segítségével végig értem a játékon és a végén sikeresen kiszabadítottam a nőt, aki még előtte jól kiütött a vártoronyból, ami a játék része, mert nem vittem neki rózsát a kiszabadításhoz. Hát nem egy hálás nőszemély, az biztos.;)
De én akkor is nagyon örültem neki és végre befejeztem a 18 éve elkezdett játékot!:)


És ez a játékom eredménye, amire nagyon büszke vagyok!:D

Végezetül egy pöpec kis videó, a C64-hez illő reklám a maga valóságában. Óóóó, igen!:)